Meny

Karriärtips från Women Ahead

9 maj 2018

Fler kvinnor på ledande positioner! Med oss på 4good Meet Up Palma 2018 hade vi med oss två grymma tjejer, Michaela och Petra som startat företaget Women Ahead, ett rekryteringsföretag med fokus på kvinnor! De jobbar för och med uppdragsgivare som aktivt jobbar med att öka jämnställdet och mångfald inom speciellt manliga brancher.

Petra hörde av sig till oss och tyckte vi var en perfect match :-) Och tycke uppstod, det tyckte vi också" och som ett första steg hängde de med oss på vår networkingresa till Palma och delade med sig av sina bästa karriärtips till alla drygt 80 tjejer på plats!

WOMEN AHEADS BÄSTA KARRIÄRTIPS!

LinkedIn
- Ha en proffsig profilbild.
- Glöm inte att fylla i sammanfattningen som är sökordsoptimerad. Gör du inte det kommer du inte upp för oss rekryterare. Framhäv dig här med erfarenhet, egenskaper mm.

-Tänk LinkedIn som en CV. Fyll i alla roller du har haft, vilket företag du arbetat på och vad du presterat.

- Connecta med människor på LinkedIn och bygg ditt personliga varumärke.


CV/ Personligt brev
- Se till att fånga en rekryterares intresse direkt med en kort sammanfattning för den roll du söker.
Exempel.
* Personalansvar om 50 personer
* Budgetansvar om 150 MSEK
* Ledarerfarenhet om 15 år osv.
 
- Skriv alltid arbetslivserfarenheten i nutid och bakåt. Fyll i vilket företag och gärna vad företaget gör. Beskriv sedan din roll och prestation. Säkerställ att det inte finns stavfel. Be en vän ögna igenom din ansökan. Tänk på att inte skriva i "jag" form för mycket. 

Strunta i om du inte har alla kriterier, sök ändå. Män gör ju det:-) Till slut  FAKE IT UNTIL YOU MAKE IT och ÄG!

Tusen tack till Women Ahead!

Är du nyfiken på vårt affärsnätverk 4good Business Network? Läs mer och gör en intresseanmälan här

CEO & FOUNDER
PETRA LAEWEN
Har en gedigen erfarenhet av försäljning, ledarskap och rekrytering. Hon har arbetat med försäljning i 25 år och de senaste 11 åren som försäljningschef på bl.a. Telenor och TDC vilket gett henne en bred kompetens inom försäljning, ledarskap och rekryteringsprocesser. Blev nominerad till årets chef 2016. 

 

COO & FOUNDER
MICHAELA SUNDELIN
Har 25 års arbetslivserfarenhet av kundrelationer och försäljning med tyngpunkt inom IT-sektorn. Detta har gett henne ett gediget affärsmannaskap och försäljningserfarenhet som hon gärna delar med sig utav. Arbetsgivare har bland annat varit Mycronic/ Mydata och Atea.